דרופשיפינג מה זה וכמה זה עולה?

שיתוף:

Dropshipping היא אסטרטגיה קמעונאית שבה מותגים לא מנהלים ומפיצים ישירות את מלאי המוצרים שלהם. במקום זאת, כאשר מתקבלת הזמנה, מידע כגון מספר מוצר, כתובת למשלוח ותאריך הזמנה נשלח על ידי החברה לצד שלישי שיבצע את ההזמנה בשמה.

תהליך הדרופשיפינג מלווה בחמישה שלבים עיקריים:

  • קונה מבצע הזמנה אצל קמעונאי דרופשיפינג.
  • הקמעונאי מעבד את ההזמנה ומעביר אותה לסיטונאי.
  • הסיטונאי מקבל את ההזמנה מהקמעונאי.
  • הסיטונאי שולח את ההזמנה.
  • הקונה מקבל את ההזמנה.

ההבדל העיקרי בין דרופשיפינג למימוש קמעונאי מסורתי הוא שהקמעונאי לא שומר על המלאי או על התשתית הפיזית הקשורה. בנוסף, דרופשיפינג משנה מהותית את הדינמיקה בין ספקים וקמעונאים. במקום לקנות פריטים מספקים ולמכור אותם מחדש, קמעונאים מעבירים הזמנות לספקים שממלאים אותן בשמם. בגלל היעדר מלאי פיזי, דרופשיפינג עובד רק עבור קמעונאים של מסחר אלקטרוני, ולא פעולות מסורתיות.

במידה ואתם רוצים להתחיל קורס דרופשיפינג בחינם לגמרי, אנחנו מציעים לכם קורס שופיפיי מלא עם הסברים בוידאו וטקסט, תהנו 🙂

יתרונות לדרופשיפינג

Dropshipping מציע כמה יתרונות משמעותיים לסוחרי מסחר אלקטרוני:

  • עלויות הפעלה נמוכות יותר
    עסקים שמאמצים אסטרטגיית דרופשיפינג לא צריכים להשקיע הון ברכישת מלאי או בהקמת מיקום לאחסון אותו. הם גם לא צריכים להקדיש זמן לארגון המלאי שלהם או לשכור צוות כדי למלא הזמנות. משמעות הדבר היא שמודול זה יש מחסום כניסה נמוך מאוד, מכיוון שאתה יכול לפתוח עסק דרופשיפינג כאשר אין לך את הכספים הדרושים להפעלת פעילות קמעונאית מסורתית.
  • מדרגיות
    קמעונאי בתחום יכול להגדיל במהירות מכיוון שביצוע ההזמנה אינו תלוי בגודל המיקום הפיזי או במספר העובדים הדרושים כדי לשלוח הזמנה. מסיבה זו, דרופ יכול להועיל רבות לקמעונאים שחווים תנודות במכירות עקב גורמים עונתיים או סיבות אחרות.
  • ניהול מלאי נמוך יותר
    על ידי ביטול הצורך בשמירה על מלאי פיזי, דרופשיפינג מפחית את עלות הניהול של קמעונאים שעומדים בפניהם. הם לא צריכים להשקיע זמן במעקב אחר מלאי, בניהול התשתית המאכסנת אותו או בניהול משלוחים, שמועברים במיקור חוץ לספקים.
  • היצע מוצרים רחב
    דרופשיפינג פותח הזדמנויות נוספות למוצרים. קמעונאים יכולים להציע מגוון רחב יותר של מוצרים, כלומר עסק קטן שאחרת לא היה יכול להציע כל כך הרבה אפשרויות ללא אחסון יכול למכור מבחר רחב.
  • גְמִישׁוּת
    דרופ מביא גמישות להיבטים רבים של עסק קמעונאי. מותג יכול לפעול מכל מקום, להציע סוגים שונים של מוצרים ולשנות את ההיצע שלו בקלות אם העדפות השוק משתנות.

אתגרי דרופשיפינג

למרות שזו אסטרטגיית קמעונאות פופולרית, ישנם אתגרים ספציפיים הקשורים לדרופשיפינג. Dropshipping מוצלח דורש את הפרטים של זרימת העבודה שלה כדי להתאים ליעדים העסקיים שלך. עליך לעבוד גם עם ההשפעות השליליות הקשורות לדרופשיפינג, כגון שולי רווח נמוכים יותר או בעיות משפטיות פוטנציאליות.

הסתמכות על ספקים של צד שלישי

קמעונאים בדרך כלל מסתמכים במידה מסוימת על הספקים שלהם, אבל זה נכון במיוחד עבור אלה שמשתמשים בשירותי דרופשיפינג. אם ספק צד שלישי לא מצליח לבצע הזמנה כפי שהובטח, הקמעונאי ישלם את המחיר כאשר הלקוח מתלונן. באופן דומה, אם ספק יוצא לפתע מהעסק, הקמעונאי עומד בפני הפרעה מסיבית לפעילות העסקית שלו.

בעיות מסוג זה יהוו פחות מכה אם לקמעונאי יש מלאי פיזי בהישג יד, מה שמאפשר המשך פעולות במהלך החיפוש אחר ספק חדש. חשוב שלמותגים חדשים תהיה תוכנית מגירה פעילה במקרה של הפרעה כזו.

Dropshipping מעביר את השליטה על תחומים כמו זמינות מוצרים ובקרת איכות גם בידי צדדים שלישיים. היא מונעת מהקמעונאים את היכולת לבדוק פריטים לפני שהם שולחים ללקוחות או מציעים שירותים בעלי ערך מוסף, כגון התקנה מראש של תוכנה בטלפון או רישום הודעה מותאמת אישית על תכשיטים.

תחרות ברמה גבוהה

הקלות שבה קמעונאי יכול לנצל את הדרופשיפינג פירושה שאתה צפוי להתמודד עם תחרות משמעותית. אלא אם כן לעסק שלך יש הסכם בלעדי עם ספק להורדת מוצרים מסוימים, אין שום דבר שמפריע למתחרים למכור את אותם מוצרים שאתה מציע.

המשמעות היא שקמעונאים שמסתמכים על דרופשיפינג עשויים להתקשות להתבלט מהקהל מכיוון שהם לא יוכלו להציע מוצרים או שירותים ייחודיים למותגים שלהם. קמעונאים יצטרכו להתחרות בדרכים אחרות, כגון מתן חווית לקוח יוצאת דופן או מתן חווית מסחר אלקטרוני בלתי נשכחת וידידותית למשתמש.

שולי רווח צמודים

מכיוון שדרופשיפינג כרוך במיקור חוץ של חלק מתהליך מילוי ההזמנות לצד שלישי, זה מוריד את ההכנסה שלך. זה אומר שבדרך כלל תצטרך להגדיל את נפח המכירות כדי להרוויח את אותו רווח כמו קמעונאי מסורתי.

תמיכת לקוחות קשה

כאשר משהו משתבש בהזמנה, מתן תמיכת לקוחות כדי לפתור את הבעיה קשה יותר עבור קמעונאים שאינם שולטים במלאי שלהם. אם ללקוח יש שאלה לגבי המוצר, טוען שהוא היה פגום או שמעולם לא קיבל אותו, ייתכן שהקמעונאי יצטרך לעבוד עם המוכר של הצד השלישי כדי לפתור את הבעיה. זה יוצר יותר עבודה ותקורה ניהולית מאשר אם אף ספק לא היה מעורב בתהליך מימוש ההזמנות.

איך להתחיל עם דרופשיפינג

לפני פתיחת עסק, עליך לפתח אסטרטגיה שתבדל אותך מהמתחרים.

מציאת הנישה שלך ותכנון צמיחה

הצעד הראשון הוא לזהות את ההזדמנות הנכונה בשוק. כפי שצוין, קל לקמעונאים להתחיל דרופשיפינג – אז אתה צריך למצוא קהל צרכנים שעדיין לא רווי במוכרים אחרים שמוציאים את אותם פריטים שאתה מתכנן להציע. גישה טובה היא להתמקד בזיהוי מוצרים שבדרך כלל קשה לקונים להשיג מבלי ליצור קשר ישיר עם ספק, אך גם קשה לקמעונאים להחזיק במלאי הפיזי שלהם.

קחו למשל חלקי רכב מיוחדים. הם בדרך כלל לא מוצעים מהמדף ברוב החנויות הקמעונאיות. יחד עם זאת, יהיה קשה לכל אחד מלבד הקמעונאים הגדולים להחזיק במלאי מכיוון שכל חלק מתמחה צפוי לראות נפח מכירות נמוך. לכן, כל אחד מהם יהיה יקר להחזיק במלאי, ביחס להכנסות שהוא מייצר על פני פרק זמן נתון. על ידי dropshipping של פריטים אלה, קמעונאי קטן יותר יכול להציע אותם ברווחיות.

אם אתה יכול להיכנס להסכם עם ספק למילוי הזמנות, אתה יכול למעשה למכור בתוך שטח שוק מסוים באופן שייתן לך יתרון על פני קמעונאים מסורתיים שעשויים לשאוף למכור את אותם סוגי מוצרים.

חשוב גם לחשוב איזה שטח שוק הוא הטוב ביותר לצמיחה ארוכת טווח של העסק שלך. התמקדות בקו של מוצרים שיש לך מומחיות מסוימת בו תהיה יתרון על פני המתחרים גם אם קמעונאים אחרים יתחילו לשלוח את אותם סוגי מוצרים. כמו כן, בצע את המחקר שלך כדי לקבוע כמה קטגוריית הפריטים שאתה מוכר צפויה לגדול בשנים הקרובות.

יצירת אתר משלך

לאחר שקבעתם את מיקוד המוצר שלכם, אתם מוכנים ליצור אתר דרופשיפינג. יש מגוון רחב של פלטפורמות מסחר אלקטרוני זמינות לסייע במשימה זו, וחשוב לבחור אחת שתואמת את היעדים העסקיים שלך.

גורם אחד שיש לקחת בחשבון הוא עד כמה היכולות של הפלטפורמה מקיפות. כדי שהדברים יהיו פשוטים, ייתכן שתרצה לבחור בפתרון יחיד המספק את כל מה שאתה צריך כדי לבנות אתר דרופשיפינג במקום להסתמך על מספר אפשרויות.

גורם נוסף הוא כמה נראות אתר הדרופשיפינג שלך והכלים הנלווים יעניקו לך לתהליך ניהול ההזמנות. כדי לסייע בהפעלת פעולות תמיכת לקוחות ולקבל תובנה לגבי כל בעיה עם ספקים, אתה אמור להיות מסוגל לאסוף מידע רב ככל האפשר על מה שקורה לאחר העברת כל הזמנה לספק.

חווית המשתמש המקוונת היא גורם חשוב שיש לקחת בחשבון גם כן, שכן אספקת סביבת מסחר דיגיטלית חלקה יכולה לעזור לך להתבלט בשווקים תחרותיים. ודא שהאתר שלך מוגדר כך שמשתמשים יוכלו לגשת, לגלוש ולרכוש בקלות דרך המכשירים המועדפים עליהם.

טיפול בכספים

בעוד שדרופשיפינג דורש השקעה ראשונית מועטה יחסית, חיוני לנהל את הכספים כראוי על מנת לייצר רווח בטווח הארוך. הישאר עם הרווח שנוצר מכל מכירה, ואל תפחד לחקור הצעות מוצרים אחרות אם הקו הנוכחי שלך אינו מייצר את כמות ההכנסות הצפויה.

עליך גם להעריך מחדש את שותפויות הדרופשיפינג שלך באופן שוטף. ייתכן שתוכל למצוא ספק חדש שמציע עלויות נמוכות יותר עבור אותם מוצרים. סוג זה של הסתגלות הוא קריטי למיצוי פוטנציאל ההכנסה של דרופשיפינג.

לבסוף, חלק מיסוי במשוואה הפיננסית שלך. Dropshipping הופך את המיסוי למורכב מעט יותר מכיוון שחישובי מס מכירה תלויים בחלקם במקום שבו הספק נמצא. עיין במדריך כללי המס הזה לפרטים כיצד לגשת למיסוי עבור עסק דרופשיפינג.

עבודה מול ספקים וביצוע הזמנות

מכיוון שספקי דרופשיפינג ממלאים תפקיד מרכזי בתהליך הגשמה, חשוב לבחור באחד אמין ומציע עיבוד הזמנות מהיר. ערכו את המחקר שלכם וחפשו ספקים מבוססים עם רקורד מוכח של שותפויות קמעונאיות מוצלחות.

צור קשרים עם מספר ספקים, כך שאם אחד נגמר בפריט – או יוצא מהעסק – יש לך גיבוי מוכן להרים את הרסן. הזמינו ובדקו כמה מוצרים מכל אחד כדי לראות אם הם יכולים לספק סחורה איכותית בזמן. יש לזה את הבונוס הנוסף בכך שהוא נותן לך ניסיון ממקור ראשון עם המוצרים שאתה מוכר כדי שתוכל לשווק אותם טוב יותר ללקוחות.

שימו לב להסכמות לגבי מה קורה אם הספק אוזל מהמלאי, המכונה מצב של "הזמנה חוזרת". גלה אם זה מבטל הזמנה לחלוטין או אם היא תתמלא כשהפריט יחזור למלאי. באופן דומה, אם לקוח מדווח על בעיה בהזמנה שנגרמה על ידי הספק ואתה קובע שהחזר כספי ללקוח מובטח, גלה אם ה-Dropshipper מחזיר את העלויות שלך הקשורות לפריט או שאתה צריך לספוג את ההוצאה. כדאי גם לחפש ספק שמציע ערבויות חוזיות פריטים יישלחו בתוך מסגרת זמן מסוימת.

זכור, תקשורת טובה עם ספקים היא קריטית כדי להתמודד עם הבעיות שיצוצו בהכרח. כאשר אתה ניגש לראשונה לדרופשיפר, שימו לב עד כמה קל לעבוד איתה בחברה ועד כמה היא נגישה. זה חשוב במיוחד בהתחשב שספקים רבים נמצאים בחו"ל, מה שיוצר אתגרי תקשורת נוספים הקשורים לאזורי זמן והבדלי שפות.

טיפול בבעיות משפטיות

המודל עצמו הוא חוקי לחלוטין, אבל זה יכול ליצור בעיות משפטיות אם התהליך לא מטופל כהלכה.

כפי שצוין לעיל, עליך לשים לב לתחומי שיפוט שבהם המלאי שלך מאוחסן בעת ​​חישוב מס המכירה כדי להימנע מתשלום נמוך של מס. פריטים מזויפים עלולים גם ליצור כמה סיכונים משפטיים עבור קמעונאים של dropshipping, מכיוון שאתה עלול לשאת באחריות אם ספקים שולחים מוצרים מזויפים. אתה יכול גם להיות אחראי להפרות של סימנים מסחריים או רישיון על מוצרים שהשולחים שלך מפיצים.

בחירה בספקים אמינים ובעלי מוניטין יכולה לסייע בהפחתת הסיכונים הללו – כך גם בדיקת הפריטים שאתה מוכר לאיתור סימנים לבעיות פוטנציאליות. לדוגמה, אם ה-Dropshipper שלך טוען שהוא מסוגל לספק תיקי מעצבים בשבריר ממה שהם עולים במקום אחר, קבל הוכחה שהפריטים הם מקוריים וכל הרישיונות הדרושים קיימים.

קורס דרופשיפינג
קפיצה מהירה לתוכן שאהבתם.